SV OUDERKERK JO17-1 -> STRIJD OM TITEL GAAT DOOR

De blauwwitte brigade van trainer Shaam en coach Niels maken een beetje hetzelfde proces door richting het einde van de competitie als Ajax en PSV. De hoofdrolspelers in deze competitie zijn s.v. Ouderkerk en AFC. De wedstrijden worden moeizaam over de meet getrokken. En het al of niet behalen van de titel wordt in tegenstelling tot de profs beslecht op sportpark Nooit Gedacht op de laatste competitiedag.

AFC had hun potje vroeg op de ochtend al gewonnen van buurtgenoot Buitenveldert. JO17-1 wist dus wat hun te doen stond om kans op de titel te behouden en dat was winnen. Dat moest deze ochtend gebeuren tegen Zeeburgia. Weliswaar de rode lantarendrager in de afdeling maar zeker geen slechte ploeg.

Waar s.v. Ouderkerk de laatste weken met name te maken had met afkeuren van doelpunten door toedoen van clubscheidsrechters en/of clubgrensrechters was er nu een heuse bondsleidsman die Ouderkerk na 10 minuten een presentje aanbood met het toekennen van een wel heel makkelijk verdiende strafschop na een – eerlijk is eerlijk – licht vergrijp. De kans werd benut en de voorsprong was een feit.

Waar het uit nog 7-1 werd in het voordeel van Ouderkerk moesten de boys en powergirl van JO17-1 de hele verdere wedstrijd vol aan de bak. Het spel golfde heen en weer en Zeeburgia gaf zich verre van gewonnen. Beide partijen kregen en volop kansen en Ouderkerk beleefde zelfs wat hachelijke momenten bij corners. Gelukkig bleken keeper Martin en verdediger Boele mannen van stavast en konden de “oefs” en “achs” naar de eeuwige jachtvelden.

Toch viel helaas voor rust de gelijkmaker namens Zeeburgia die in hun kansen gingen geloven na wat onvolkomenheden in de JO17-1 verdediging waar op sommige momenten de benodigde scherpte plots blijkt te ontbreken. Ouderkerk wist zich gelukkig met snelle uitvallen gaandeweg en zeker na rust te herpakken via de beter actieve voorwaartsen in vergelijk met vorige week. Het zat gewoon in de afwerking ff niet mee door ballen die of net naast of over gingen of per ongeluk door een A’dams been werd gekeerd. Hoogtepunt was een prachtige lob over de Zeeburgia keeper die een beter lot had verdiend.

Inmiddels was JO17-1 met een vlot lopende aanval op 2-1 gekomen. Met veel overgave en risico achterin (1 op 1) werd gejaagd op het vergroten van de marge. Natuurlijk kon ook weer het item van de ten onrechte afgekeurde Ouderkerk goal in deze wedstrijd weer niet ontbreken. Bij het vallen van deze goal werd de jonge Zeeburgia grensrechter door zijn coach aan de overzijde van het veld luidkeels gesommeerd om toch echt te vlaggen voor buitenspel. Dit gebeurde vanzelfsprekend alsnog en tot ontsteltenis van eenieder werd dit verlate vlagsignaal door de leidsman gehonoreerd.

De koek was hiermee nog niet op. Nog meer apart was de interventie van de inmiddels aanwezige coach van AFC (de tegenstander van volgende week voor de titel) als toeschouwer die opstond en zich goed hoorbaar uitsprak dat hier niks over gezegd mocht worden namens SVO-zijde vanwege de jonge leeftijd van deze grens. Waarvan acte… met name op basis van de ervaringen gedurende de thuiswedstrijd enkele weken terug tegen AFC en het “opbouwend” coachen van deze zelfde trainer. Enfin, enkele minuten later kreeg de Zeeburgia coach alsnog rood van de scheidsrechter na aanhoudend langdurig schelden op de leiding. De coach moest achter de veldomheining plaatsnemen maar ging vervolgens gewoon verder met wat al luid en duidelijk hoorbaar tijdens de hele wedstrijd. Tot slot…. Mooi was het spel op het laatst niet maar de buit was wel binnen met de 2-1 winst.

Komende zondag op naar AFC voor de strijd om de titel! Iedereen met een blauwwit hart is natuurlijk van harte welkom ter ondersteuning van de boys en powergirl!