Wedstrijdverslagen

KOSTBARE NEDERLAAG SV OUDERKERK JO17-1

Op deze vroege zonnige ochtend werd koers gezet naar Diemen om daar tegen de gelijknamige tegenstander een belangrijk 3 punten duel te gaan uitvechten. Met name van belang voor de blauwwitte brigade van trainer Shaam en coach Niels want vanaf nu elke week winst komt het kampioenschap nader.

Helaas bleek de praktijk anders. Het begon eigenlijk al bij de warming up. Het contrast in gedrevenheid was optisch gedurende de voorbereiding al groot. Waar tegenstander Diemen ondanks de hitte van 10 uur ’s ochtends gedreven hun oefeningen afwerkten werd er bij Ouderkerk lekker amicaal onderling gekeuveld en een beetje losjes een balletje heen en weer geschoven. Vervolgens werd er gestart met de wedstrijd en jawel hoor…. De waarneming voorafgaand werd helaas o zo realiteit.

Diemen domineerde met goed samenspel het eerste kwartier van de wedstrijd, heerste op het middenveld en drong s.v. Ouderkerk ver terug op eigen helft. Een gegeven waar s.v. Ouderkerk JO17-1 al meermaals moeite mee heeft gehad. Met name om zich onder druk uit te kunnen voetballen en zich te herpakken. Dat heeft alles te maken met het favoriete 4-3-3 systeem en het weinig inzicht/ flexibel hebben/zijn om een ander spelsysteem te hanteren. SV Ouderkerk bleef opteren voor de 4-3-3 waardoor het prima en fanatiek spelend Diemen kon blijven domineren op met name het middenveld.

Hierdoor riep de blauwwitte brigade ongewild het onheil over zichzelf af. De disbalans bij s.v. Ouderkerk in de middenlinie werd niet gecorrigeerd door bijv. een buitenspeler terug te halen en te posteren op een half positie (of door een verdediger te laten doorschuiven).

En dat In de wetenschap bij SVO te beschikken over twee snelle spitsen en dan logisch in 4-4-2 te gaan spelen en de tegenstander aanpakken net over de middenlijn om bij balverovering met steekpass (wat Sander, Willem en Mike in ieder geval goed beheersen) de twee snelle spitsen Colin en Steven in de diepte weg te sturen was deze ochtend te veel aanpassing voor SVO.

Diemen domineerde, met name in de middenlinie, scoorde 2 keer en leidde bij rust op basis van hun veldspel en inzet niet onverdiend met 2-0.

En ja…. Natuurlijk waren er 2 momenten voor een mogelijke pingel in het voordeel van SVO. Verder waren er genoeg gecreëerde momenten waar vervolgens net de volledige overtuiging ontbrak bij Ouderkerkse voorwaartsen of middenvelders om potentieel succes concreet te verzilveren.

Na rust wist Ouderkerk het spel wel wat meer te domineren. Een en ander resulteerde in een absoluut glaszuiver doelpunt. Helaas volgde de scheidrechter het vlaggen van de Diemense clubgrens die overigens in wel heel toenemende situaties besloot de vlag in de lucht te steken en hiervoor werd gehonoreerd. Da’s echt wel een smetje op deze pot.

Het zou echter te kort door de bocht zijn om alles op de leiding af te wenden. Ouderkerk schoot in deze wedstrijd simpelweg zeker in de eerste helft vooral tactisch te kort om een goed antwoord op het Diemens middenlinie veldspel te hebben.

Vermeldenswaardig dit keer was het uitstekende spel van Boele in de Ouderkerkse defensie. Je hebt echt een prima pot gespeeld!

Waar een 2-2 wellicht een juiste weergaven had geweest werd de 2-1 winst voor Diemen einduitslag en zo harde realiteit. Op naar volgende week waar Zeeburgia wacht als tegenstander.