Laatste nieuwsWedstrijdverslagen

DUBBELE CIJFERS DUS FRIETJE MAYO

Waar het vorige week in Buitenveldert nog vermoeid kermis krabbelen was tegen een stug Buitenveldert was het vandaag weer een ouderwets aanvallend en combinerend s.v. Ouderkerk JO17-1 dat de toon zette. Tijdens deze inhaalwedstrijd door droeve omstandigheden bij tegenstander De Volewijckers kende de boys en powergirl van JO17-1 “no mercy” voor de tegenstander.

Het was in de eerste minuut van de wedstrijd al 1-0 voor de blauwwitte brigade van trainer Shaam en leider Niels. Er werd vlotjes door gevoetbald wat als snel de 2-0 opleverde. Een onachtzaamheidje in de achterhoede betekende 2-1 en zo moest Ouderkerk toch ff gas gaan geven om de marge te vergroten.

Dat gebeurde en wederom ere wie ere toekomt met vermelding van naam: Koen Lodewijk die het op zijn heupen kreeg met 2 uitstekende “knallers” van doelpunten en een assist. En dat net als vader Peter om onduidelijke reden (gerucht gaat rond over tonknuppel-trainingskamp in Winkel) niet aanwezig kon zijn. Moeder Wendy en grootouders beleefden een ware jubelzondag.

Een rappe doch sporadische aanval van De Volewijckers betekende de 2e tegentreffer en was voor s.v. Ouderkerk JO17-1 aanleiding nog ff gas te geven voor rust. Een 6-2 ruststand op deze zonnige zondagmiddag bleek de voorlopig oogst. Met verse krachten uit de Onder 16-1- naast keeper Floris (basis i.v.m. transferperikelen Martin naar AS Roma???) Manou, Feijo en Seth – stoomden in de tweede helft de boys en powergirl door naar een uiteindelijke 11-3 overwinning.

Die dubbele cijfers betekende dus bonus in de vorm van een frietje/mayo. Iets wat er ondanks de inmiddels afgelopen Ouderkerk-feestweek toch nog steeds met veel smaak door iedereen soepeltjes geroutineerd werd verorberd.

Op naar volgende week als Diemen in een onvervalste derby de opponent is.