Laatste nieuws

Memorabilia uit de bestuurskamer

Bij het inloop spreekuur afgelopen maandag een interessante verhandeling van Rogier van Wieringen over speakap hoe we deze zouden kunnen gebruiken als vereniging om leden en vrijwilligers meer te betrekken wat er speelt of elkaar te informeren.

Project werven vrijwilligers samen met de gemeente en andere sportverenigingen komt nu in een eindfase en hopen jullie daar bij de ALV in juni meer over te kunnen melden. Binnenkort gaan we met onze vacatures een paar weken achter elkaar adverteren in het Weekblad, eens uitproberen of dit meer respons en aandacht oplevert.

We hebben nu 2 sessies achter de rug om het jeugdbeleidsplan meer vorm te geven voor de komende jaren. Wat gaat er goed en moeten we zeker behouden, wat gaat minder goed en kunnen we ons daarin nog verbeteren. Stabiliteit creëren in de trainersstaf, met meer aandacht en begeleiding voor alle jeugdtrainers op zowel voetbalinhoudelijk als pedagogisch gebied. Dat willen we bereiken door: Creëren en faciliteren van cursussen/opleidingen voor jeugdkader met focus op de jeugdtrainers. Zorgen voor een veilige leeromgeving (cultuur) voor jeugdkader en het faciliteren van de juiste begeleiding. Duidelijkheid in de organisatie over rollen & taken. Heldere en duidelijke voetbalinhoudelijke visie binnen de vereniging met een vaste plek voor Opleiding Binnen de Club (OBC) -bijeenkomsten. De volgende stap is ‘hoe’? Dan wordt het langzaam concreter met de belangrijkste elementen voor het veranderproces (visie, belang, plan, middelen en competenties). Binnenkort willen we op dezelfde wijze ook gaan brainstormen over het bestaande beleidsplan senioren, zodat jeugd en senioren op elkaar afgestemd gaan worden.

We hebben nog stilgestaan bij de fantastische geslaagde benefiet dag voor Oekraïne op 20 maart, opbrengst van € 3520,- naar 555. Vanaf 4 april start de AED cursus voor de eerste groep mensen die zich in het verleden (voor Corona) al hadden opgegeven. Er is een nieuwe huurovereenkomst vanwege meer kinderen in de opvang met Kind en Co en zij krijgen in ruil voor een hogere huur meer meters overdag. De LED verlichting op veld 4 en trainingsveld wordt op 2 juni aangelegd. De twee kapotte lampen op veld 4 vervangen we nu niet vanwege de kosten en korte duur tot de nieuwe LED lampen er zijn over drie maanden. Naast dat we een Vosjestrainer zoeken (echt heel hard nodig mensen!) zoeken we ook een vrijwilliger die het project “Sieverdingveldje” (achter veld 1) op zich wil nemen. Dat wordt kunstgras en je kan je dan bemoeien en coördineren met de inrichting voor de jeugd.

Heeft iemand al de nieuwe robot grasmaaier gespot die rustig zijn werk doet? Helemaal voorgeprogrammeerd, geen lawaai, slaapt niet, gaat stug door en neemt geen pauze. Als je vrijdag komt mag je ter plekke een naam verzinnen.
Binnenkort zal de veldschuur achter bij veld 4 ook opgeknapt/ geschilderd worden. Dat neemt onze onderhoudsploeg voor haar rekening met Peter Lodewijk. Bij de roosters voor de bar- en keukendienst gaat er af en toe iets mis. Mensen komen niet opdagen of zijn het simpelweg vergeten, dat is vervelend. Dat zorgt er voor dat andere vrijwilligers weer extra werk moeten doen. Bij de receptiedienst en ontvangst op zaterdag piept en kraakt het. We hebben simpelweg te weinig vrijwilligers die bij toerbeurt deze taak willen doen. Hier gaan we nog over praten met elkaar hoe dit op te lossen.

Mocht je vragen hebben over bestuurszaken, interesse hebben als Vosjestrainer, het project “Sieverdingveldje” of meer willen weten, stuur een mail naar info@sandertoussaint.nl en we bespreken je vraag/ idee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *