ZONDAG 1 DOET ZICHZELF TEKORT

Vandaag thuis tegen Rivierwijkers uit Utrecht zou het dan echt moeten gebeuren. De roep onder de supporters van SVO om eindelijk weer een overwinning was namelijk groot. Het werd een teleurstellend gelijkspel (1-1).

De Ouderkerkers begonnen nog wel zo voortvarend. In welgeteld 20 seconden was de eerste aanval over rechts met een voorzet van Mitchel Melissen een feit. De Utrechtse goalie wist daar echter wel raad mee. SVO startte fris en fruitig en iedereen, die Zondag 1 een warm hart toedraagt, ging er eens goed voor zitten (of staan). In de 2e minuut weer een aanval maar nu over links en opnieuw vanaf de voet van Mitchel. Daan van Unen kon deze echter niet verzilveren. Ook niet in de 6e minuut toen hij aangespeeld werd en de bal ineens op zijn pantoffel nam.

Rivierwijkers zette daar nauwelijks iets tegenover. Tot de 15e minuut. Zondag 1 goalie Dax de Wit (terug van de wintersport) kwam ver uit zijn doel om de bal te onderscheppen, maar dat liep niet helemaal goed af. Met een uiterste krachtinspanning wist hij uiteindelijk erger te voorkomen.

We schrijven vervolgens de 41e minuut. SVO opnieuw in de aanval en na veel gepriegel in het strafschopgebied van de tegenpartij belandde de bal voor de voeten van Thijs de Dood en de voorsprong was een feit (1-0). Je zou zeggen: een bevrijdende goal na een aantal wedstrijden op rij niet te hebben gescoord. Helaas: de feestvreugde was amper geluwd of Dax moest vissen. Eerst wist hij nog een pegel van de rechtervleugelaanvaller van Rivierwijkers met de vuisten onschadelijk te maken, maar dat bleek uitstel van executie. Door niet alert uitverdedigen stond in de 42e minuut de 1-1 op het scorebord. Gezien het spelbeeld gedurende de eerste helft, waarbij SVO duidelijk de bovenliggende partij was, had er meer ingezeten.

Dan maar na de thee hoorde je de SVO-aanhang zeggen. Over die tweede helft valt nauwelijks iets positiefs te melden. Het spel aan Ouderkerkse zijde was stukken minder en de jongens van coach Guido Licastro wisten nauwelijks kansen te creëren. Aan inzet ontbreekt het niet, maar de conclusie lijkt gerechtvaardigd dat Zondag 1 het vooral met voetballen probeert op te lossen, maar daar niet altijd in slaagt. Integendeel en als je dan in een neerwaartse spiraal zit dan vereist dat een andere aanpak. Dat vraagt om vechtvoetbal met het mes tussen de tanden zo ving ik langs de lijn op.

Wie weet gaat het volgende week lukken uit tegen APWC in Amersfoort.