WINST OOGSTRELEND SV OUDERKERK JO17-1

Kom je als toeschouwer ’s een keer 5 minuten te laat blijk je de flitsende opening al te hebben gemist. S.V. Ouderkerk JO17-1 ging eerst op de foto met hun bijdrage aan het uitstekende initiatief “Actiedag voor Oekraïne”; een gesigneerd shirt van de sympathieke BVO #Volendam. Veel dank voor deze fantastische bijdrage en het regelen hiervan. Toen startte vervolgens de wedstrijd. Voor ze het zelf wisten, laat staan het publiek, stond de blauwwitte brigade van trainer Shaam en leider Niels al na 2 minuten op een 1-0 voorsprong via een snelle uitval. En ja…. Het lopen naar veld drie vanuit de kantine neemt enige tijd in beslag en dan blijk je dus als toeschouwer iets te kunnen missen.

Dat werd door de mannen en de Power Girl van JO17-1 deze ochtend ruimschoots gecompenseerd door zeker oogstrelend voetbal gedurende de eerste helft. Waar tegenstander Buitenveldert JO17-1 voor de jaarwisseling nog een lastige opponent bleek, was dit deze ochtend een compleet ander verhaal. SV Ouderkerk walste vlot combinerend met oogstrelend voetbal over de tegenstander heen. Dat het bij rust slechts 3-0 in het voordeel van S.V. Ouderkerk was valt toe te rekenen aan de echt wel goede goalie van de tegenstander en aan Ouderkerk dat zich ondanks het prachtig voetbal niet nog meer beloonde. De strak aangesneden voorzet van Joey waar Steven de bal tegen zijn voorhoofd deed stuiten en onhoudbaar voor de Buitenveldert keeper in het doel verdween was exemplarisch voor de wedstrijd. Om de andere boys en dame niet te kort te doen noemen we verder ook geen namen van spelers. De collectieve prestatie van het team was eenvoudigweg een grote traktatie voor het aanwezige publiek.

De tweede helft was misschien iets minder maar qua veldspel en effectiviteit nog altijd dik voldoende. De eindstand van 5-1 was enigszins opmerkelijk omdat de JO17-1 doelpuntenproductie stokte bij 5 goals en Buitenveldert door een rode kaart met 10 man er toch nog  in slaagde om een onverwachte tegentreffer te produceren. Een nonchalant verdedigend moment op een verder prima wedstrijd.

Dat smaakt naar meer dus op naar volgende week thuis tegen het altijd stugge Diemen.