SVO JO17-1: COME ON BOYS & POWERGIRL

Vandaag kwam vroeg in de middag DSS uit Haarlem op bezoek in Ouderkerk. Hoewel een lekker zonnetje stond er wel een straffe koude wind over het veld. S.V. Ouderkerk JO17-1 startte het duel met wind tegen.

Waar je bij het spel met wind tegen verstandig doet om met linies compact op elkaar te spelen en via korte passing opbouwend en verzorgd de aanval te kiezen was het gat tussen aanval en verdediging aan Ouderkerkse zijde het eerste half uur groot. Om de voorwaartsen te bereiken was er weinig alternatief dan voor de lange bal te kiezen. Dat is voor voorhoedespelers altijd lastig om in de bal/balbezit te komen. En door windje tegen dwarrelde ballen in alle richtingen behalve de bedoelde. Resultaat was dat DSS veelvuldig in balbezit kwam en optisch een veldoverwicht had. Om volledig te zijn… aan beide kanten waren er eigenlijk weinig wapenfeiten te melden.

Een kwartier voor rust werd er door s.v. Ouderkerk wel verzorgder via de linies opgebouwd. Dat resulteerde vrij vlot in een goede vloeiende aanval, die startte over links en via een prima crosspass naar rechts bijna succes opleverde. Een hoogtepuntje in een tot dan toe vrij matte partij. De feestvreugde werd vlak voor rust nog groter voor Blauwwit door een goed en eigenlijk eerste afstandsschot via Joey dat in de bovenhoek belandde; russtand 1-0 voor SVO JO17-1.

Na rust was inmiddels Colin ingevallen en dat bracht wat meer Schwung en dreiging voorin aan Ouderkerkse zijde. Een prima steekpassje van Sander in de loop van Colin betekende rap na rust dan ook de 2-0. Waar Ouderkerk vervolgens misschien dacht de wedstrijd naar eigen hand te zetten verliep dit totaal anders. Was het gemakzucht of onoplettendheid…. In ieder geval was het binnen twee minuten opeens 2-2 door een vrije trap en door een doorgeschoten bal vanuit een corner die via een frank en vrijstaande DSS-er werd binnengeschoten.

Vervolgens ontstond er een echte wedstrijd tussen twee teams met kansen aan beide zijden. De blauwwitte brigade van trainer Shaam en leider Niels bleken doortastender dan DSS. De Boys en Powergirl hadden daarbij ook wat fortuin. Zo buitelde een DSS-verdediger ongelukkig op de bal met zijn arm in het strafschopgebied. De pingel werd vervolgens kiezelhard door Colin benut: 3-2 voor. De DSS keeper heeft nog steeds fluitende oren. Kort daarop werd de wedstrijd definitief over de streep getrokken door Willem via een puik uitgespeelde SVO-aanval; 4-2 winst als eindstand. De scheidsrechter van dienst floot direct voor het einde van de wedstrijd. En voordat hij vergeten wordt veel dank aan Levi voor zijn uitstekende invalbeurt met solide verdedigend spel…. prima gedaan!!!

Verzorgde opbouw via de linies is een kwaliteit die s.v. Ouderkerk O17-1 echt wel bezit maar deze zondag door spelers goed verborgen bleef. SVO JO17-1 opbouw als vertrouwd gaat normaal op deze manier. Ingespeeld door doelman Martin staat normaliter het uiterst betrouwbare verdedigingsduo Wouter en Koen van D aan de basis. Met op de backposities Jazz, Boele, Estella en Dennis. Met daarvoor in de middenlinie Willem, Sander, Hidde en Koen L. En dan voorin Steven, Colin, Mike, Tijn en Joey. Door blessures en Corona moest er de afgelopen wedstrijden het nodige gehusseld worden in de vertrouwde opstelling. Enfin…. de voorjaarsvakantie wacht. Daarna kan iedereen fris en fruitig weer aan de start verschijnen. Om dan een serieuze gooi naar de titel in de hoofdklasse te doen.

Daarbij zou het trouwens ook wel ’s aardig zijn als competitiegenoot IJburg weer’s aan voetballen zou toekomen. Hun vele afgelastingen geven namelijk een wel heel scheef beeld mbt de klassering van ploegen. Natuurlijk moeten al die inhaalpotten wel nog door die ploeg gewonnen worden maar toch…  Alles winnen blijft voor s.v. Ouderkerk JO17-1de sportieve doelstelling voor de komende wedstrijden!