SV OUDERKERK JO17-1 DELFT ONDERSPIT

Zo sta je dinsdagavond met anderhalve man en een paardenkop in de stromende regen te trainen in gedachten al op een oogverblinde sneeuwwitte geprepareerde skipiste…. En zo kwam er als donderslag bij heldere hemel een voetbalbond-verordening dat er een kampioenswedstrijd gespeeld moet worden tegen IJburg. Dit in verband met toe te passen promotie/degradatieregelingen.

Best een opmerkelijk situatie. SVO heeft namelijk aan IJburg diverse keren data voorgesteld om in te halen. Die voorstellen werden bij herhaling om wat voor reden dan ook afgewezen omdat er geen representatief team op de been kon worden gebracht. Nu was dus de situatie ontstaan dat een IJburg-probleem plotseling tot een acuut SVO-probleem bleek te zijn verworden. Op deze avond moest nu op vanwille uitvoering van KNVB-regels SVO wel aantreden ondanks afwezigen en diverse geblesseerde/ niet fitte (sleutel)spelers. Dit terzijde maar wel een bijzonder puntje van aandacht wie het aangaat!

Aan de weergoden heeft het vanavond niet gelegen. Na alle storm en regen was het een zo goed als windstil avondje met een aardige temperatuur. De aangetreden Ouderkerkse en IJburgse matadoren gingen na het klinken van het beginsignaal furieus van start. In een moordend tempo golfde het spel heen en weer. Het was een pot van wat meer technisch vernuft (IJburg) tegen een enorme dosis werklust en persoonlijke ingevingen/acties (s.v. Ouderkerk). Waar het eerste kwartier wellicht IJburg een optisch veldoverwicht bezat vocht de blauwwitte brigade van trainer Shaam en leider Niels zich letterlijk in de wedstrijd.

En met resultaat. Uit een door IJburg afgeslagen aanval werd de bal vanaf links voorgegeven en doorgekopt richting 2e paal. De bal kwam voor de voeten van Joey en die prikte de bal in het netje. Helaas werd de treffer afgekeurd voor buitenspel.  Ouderkerk JO17-1 overtrof zich in deze fase als team met aanvalsgolven en een bombardement aan schoten. Aan IJburg-zijde stond echter een niet te passeren doelman die de eerste helft een demarrage qua treffers van Ouderkerk in hoogst eigen persoon heeft voorkomen. Vlak voor rust een sporadische uitval van IJburg betekende op dat moment een tegen de veldverhouding 0-1 ruststand voor IJburg.

Na rust wederom een knallende start van beide kanten. Wellicht was de oorzaak de spanning voor deze pot. Twee keer echt onnodig balverlies in de blauwwitte laatste linie op cruciale momenten in de opbouw. Het leverde IJburg twee verlate Sinterklaascadeau’s op in de vorm van 2 treffers. De 0-3 voorsprong gaf de vooral op het middenveld vaardige tegenstander niet meer uit handen.

Beide ploegen betaalden uiteindelijk de tol voor het waanzinnige tempo uit de eerste helft. De krampgevallen waren legio. Aan Ouderkerkse zijde betrof het wel een speler of 6. De wedstrijd was gespeeld. Helaas…. wonden likken was hetgeen dat Ouderkerk deze avond restte. De vraag of het nou wel of niet slim was om deze wedstrijd te spelen deed niet meer ter zake.

Op naar een reeks nieuwe wedstrijden in competitieverband na de voorjaarsvakantie. Met dank aan de leidsman van onze club en Nico van Beusekom voor het openstellen van de kantine.