JeugdLaatste nieuws

Estella doet mee met een stagedag bij FC Rijnvogels

Op zondag 30 januari 2022 heeft Estella Izaguirre-Coa (JO17-1) meegedaan aan de stagedag voor talenten bij FC Rijnvogels in Katwijk. Ze is daar op uitnodiging gevraagd en mocht de uitdaging aangaan om haar talenten te laten zien.

Graag vertelt zij even kort wat zij heeft ervaren:

“Ik vind het heel leuk dat ik de mogelijkheid heb gekregen om stage te lopen bij FC Rijnvogels voor het eerste dames team topklasse. De training was heel leuk en leerzaam. Het was zeker ook leuk om met meiden te voetballen die op hetzelfde niveau als jij spelen. Dus even geen jongens 😀. De trainers waren aardig en stelden je ook gerust. Ik heb mijn best gedaan door gewoon lekker te voetballen zoals ik altijd doe!”

Hoe leuk is dat, loop je in het tenue van sv Ouderkerk (goede reclame) tijdens een talenten training rond en ben je nog goed ook? Estella voetbalt al van jongs af aan in de jongens teams van sv Ouderkerk. Zij voelt wel de urgentie om meer uit zichzelf te halen en gaat zo nu en dan naar dit soort selectiedagen. Zij is 2 jaar geleden ook samen met Mia van der Laak (JO17-2) naar vv Alkmaar geweest, ook voor de selectie van een talententeam, die naar eredivisie vrouwen groeit.

Bij sv Ouderkerk hebben we dus de ruimte voor meiden om te voetballen bij de jongens. Daarom vinden we het ook super belangrijk bij sv Ouderkerk dat bij de Vosjes ook al meiden zitten die dan doorgroeien en niet anders doen dan met de jongens voetballen. Bij sv Ouderkerk hebben we nu dan ook in de jeugd de MO teams bij de JO teams gevoegd in de organisatiestructuur. En het het nu Jeugd Onder en hebben we de opdeling van Onderbouw en Bovenbouw.

Samen plezier, is hier het motto. En samen groeien en beter worden. Mocht je dus als kleine dame nu denken: “Dat wil ik ook!”, dan kan dat dus. Laat Estella een voorbeeld zijn voor de meiden die nu in de jeugdteams zitten.