Nieuwe Jeugdcommissie

We zijn bijzonder blij dat we een nieuwe Jeugdcommissie mogen voorstellen!

Met ingang van 23 november hebben we een nieuw geïnstalleerde Jeugdcommissie met acht enthousiaste teamleden. Iedereen staat te trappelen van ongeduld om voor en met onze jeugdleden te zorgen dat het nog leuker wordt om bij sv Ouderkerk te voetballen.

Een groot dank je wel is op zijn plaats richting de voormalige Jeugdcommissie die fantastisch werk heeft verricht om nu weer verder vooruit te kunnen. Positief om te benoemen is dat we constructief met elkaar van gedachten hebben kunnen wisselen hoe nu verder.

Het aanpassen van de structuur van de Jeugdcommissie heeft namelijk als uitgangspunt gehad om kortere en duidelijkere communicatielijnen binnen de jeugdafdeling te krijgen. We gaan met minder mensen in de ‘bestuurskamer’ vergaderen, zodat er zo veel mogelijk enthousiaste vrijwilligers op en om het veld kunnen staan om de jeugd in hun voetbalontwikkeling verder te kunnen ondersteunen.

De leden van de Jeugdcommissie zijn veelal oude bekenden binnen de club, maar er heeft ook zeker een bepaalde vernieuwing plaatsgevonden. Een ieder heeft zijn of haar sporen al verdiend als leider, speler, scheidsrechter, trainer of als Jeugdcommissielid.

De nieuwe Jeugdcommissie ziet er als volgt uit:

Robert Kops zet zich al jaren op allerlei vlakken in voor sv Ouderkerk, van fluiten tot aan  contacten met de KNVB. In de Jeugdcommissie zal Robert zich gaan bezighouden met Leeftijd Coördinator Bovenbouw (alle jeugd O13 t/m O23).

Liesbeth Nieuwenburg die zal zich naast haar inzet als Leeftijd Coördinator O8-O9-O10, zich vol passie richten op de rol van Leeftijd Coördinator Onderbouw (Vosjes en alle jeugd O8 t/m O12).

Sascha van der Laak heeft zich de afgelopen jaren ingezet als Leeftijd Coördinator  en wedstrijdsecretaris voor de MO-teams en gaat zich nu richten op de rol van Technische Jeugdcommissie Onderbouw.

Ron Ploeger zal zich naast zijn actieve trainerschap, bezig gaan houden met Technische Jeugd- commissie Bovenbouw.

Ferenc van de Berg zal zich naast zijn actieve rol bij zowel de Jongens- als de Meisjesteams, vol storten op de rol van Evenementen.

Ard Bosman ook een multifunctioneel lid van de Jeugdcommissie. Naast zijn actieve voetbal vaardigheden, is hij ook trainer. Bij de Jeugdcommissie gaat hij de Financiën verzorgen.

Michel Jansen, ook een veelzijdig lid. Naast speler is Michel trainer en scheidsrechter bij onze mooie club. Het zal je dan niet verbazen dat hij zich gaat bezighouden met (jeugd) Scheidsrechters.

Ronald van Tetterode heeft na zijn actieve trainersrol, de rol van Voorzitter op zich genomen. Hij zal zich vooral bezig houden met algemene zaken en de verbinding zijn met het Algemeen Bestuur van sv Ouderkerk.

Wij zullen spoedig verder ingaan op wat bovenstaande rollen exact inhouden en voor welke zaken je waar terecht kunt. De communicatie naar onze jeugdleden, leiders, trainers en ouders/verzorgers vinden wij enorm belangrijk.

Daarnaast willen we verder vervolg geven aan het Jeugd Voetbal Beleidsplan van sv Ouderkerk. We zijn als Jeugdcommissie natuurlijk ook zelf regelmatig op de velden te vinden om de ontwikkelingen van de jeugd binnen sv Ouderkerk nauwkeurig te volgen.

We hebben er zin in!

Met sportieve groet,