Sv OUDERKERK WINT OVERTUIGEND VAN VREESWIJK

door Tim Baas

Waar het twee jaar geleden in een knotsgekke wedstrijd nog 6-5 voor Vreeswijk werd, was er nu maar één ploeg die voor de doelpunten zorgde. En dat was Sv Ouderkerk.

Vanaf de aftrap werd er goed gevoetbald en werden er mogelijkheden gecreëerd. Toch duurde het tot de 25e minuut voordat er gescoord werd. Simon van Rens wist zich goed vrij te lopen aan de rechterkant en zijn voorzet bereikte Mitchel Melissen, die prima wist af te ronden. (0-1) Ook Vreeswijk kreeg nog een goede kans, maar zoals zo vaak keerde goalie Dax de Wit ook nu weer de inzet. In de 41e minuut was het vervolgens Desley Douglas, die op aangeven van Mitchel de 0-2 voor zijn rekening nam. Niet veel later was het Rocky Nuamah, die na een goede individuele actie 0-3 op het scorebord liet aantekenen. En de koek was nog niet op. In blessuretijd van de eerste helft was het Tijl Terleth, die op aangeven van Desley de ruststand op 0-4 bepaalde. Aan dit doelpunt ging overigens een geweldige lange bal van Dax vooraf.

In de tweede speelhelft waren er nog voldoende mogelijkheden om te scoren. Uiteindelijk bleef de teller steken op 0-6. Zo maakte Tijl zijn tweede van de middag en wist ook de goed ingevallen Daan van Unen zijn doelpunt nog mee te pikken.

Zondag komt koploper Sporting ‘70 op bezoek. Vorig jaar werd het thuis 1-1. Een overwinning zou dit keer mooi en zeer welkom zijn!