MO15-1 pakt de volle buit in Bussum

Er stond zaterdag een prachtig affiche op het programma: SDO-SVO. Een soort NEC-NAC, maar dan anders. Macy en Sophia konden er niet bij zijn en daarom had Rob geregeld dat Rosalie ons kwam versterken. Daardoor hadden we in ieder geval 1 wissel, dat is altijd fijn en helemaal omdat 4 van onze meiden al een wedstrijd in de benen hadden eerder in de ochtend. Omdat de bank dus vrij leeg was, mochten de meegereisde supporters ook plaatsnemen in de dug out. Heel prettig, want het regende pijpenstelen…

Bij de aftrap zagen we meteen dat we in ’t Gooi beland waren; de dames van SDO leken wel een hockey elftal; 11 keurige paardenstaarten. Maar zo schattig als ze eruit zagen, zo fel gingen ze van start. En ze konden echt wel voetballen hoor, ze combineerden lekker. En als je Samenspel Doet Overwinnen heet, dan moet je op z’n minst ook goed overspelen. Maar toch viel de eerste goal aan de andere kant, voor ons de goede. Na een mooie combinatie wist Julia verwoestend uit te halen 0-1! Daarna was het de beurt aan SDO. Zij scoorden de 1-1, de 2-1 en het was door mooie reddingen van keeper Marieke dat het daarbij bleef. Net op het moment dat SDO de derde leek te gaan maken scoorde Aagje de 2-2. Mooi schot, binnenkant paal. Ouderkerk ging steeds beter voetballen, voorin glipte Nykki er regelmatig langs en Maria passte lekker. Na een mooie aanval verdiende Aagje een vrije trap net buiten de zestien. Daar wist ze wel raad mee, een prachtig schot verdween onhoudbaar via de onderkant lat in het net. 2-3 bij rust!

De tweede helft gingen onze meiden gewoon door met waar ze gebleven waren. Aagje ook, want die scoorde haar 3e. Een hattrick, maar volgens Aagje en de dames in de auto terug geen zuivere, want niet allemaal in dezelfde helft. Ach ja, je kunt niet alles hebben. Iedereen moest trouwens nog flink aan de bak, want na de wel-of-niet-hattrick scoorde SDO alweer de aansluitingstreffer: 3-4… We gingen dus een spannende slotfase in. Maar dankzij het uitstekend verdedigen van het blok achterin; Harper, Sophie, Lune en Rosalie werd er niet meer gescoord. En door lekker combineren van Rodee (zagen we nou echt een heuse no-look-pass?), Naomi en Wies op het middenveld werd het spel weer naar voren verplaatst waar Julia uiteindelijk haar tweede en Ouderkerks 5e goal maakte. Eindstand 3-5!