Corona update voor de Jeugd

Het aantal Corona  besmettingen onder de jeugd in Ouderkerk neemt snel toe. Ook bij sv Ouderkerk merken wij hier de gevolgen van. Minder spelers die aanwezig kunnen zijn bij trainingen en wedstrijden en ook besmettingen onder onze jeugdtrainers. Tegelijkertijd is bewegen goed in tijden van veel thuis zitten en vinden besmettingen tijdens sporten in de buitenlucht bijna niet plaats.

We hebben daarom besloten, de trainingen en wedstrijdenvoor zover mogelijk door te laten gaan(ook op advies van de KNVB) en de onderlinge contacten binnen  (in de kleedkamer) zoveel mogelijk te beperken.

Daarom gelden tot aan de winterstop de volgende maatregelen en aanbevelingen;

Voor wedstrijden;

• Zoveel mogelijk omkleden en douchen thuis, bij het spelen van wedstrijden.
  • De eerste komende wedstrijd, als de shirts nog in de team tas zitten, zal per jeugdteam -indien mogelijk- twee  kleedkamers worden geopend. Het team verdeelt zich over de twee kleedkamers en kleedt zich in korte tijd om. (max 15 minuten) Het doel hiervan is het contact tussen de spelers binnen zoveel mogelijk te beperken. Na het omkleden kunnen de spullen mee naar buiten worden genomen of indien er ruimte is, in 1 van de kleedkamers bij elkaar worden gezet. De kleedkamers zijn weer nodig om ook het volgende team twee kleedkamers aan te kunnen bieden. Ook graag team besprekingen, zo veel mogelijk buiten laten plaatsvinden.
  • De leiders worden verzocht dit in goede banen te leiden.
  • Voor uitwedstrijden, adviseren we om thuis alvast om te kleden.
  • Het kan zijn dat door incomplete teams, wedstrijden niet door kunnen gaan.
    We zullen er naar streven deze wedstrijden in te halen in de weekenden van 18/19 december en 15/16 januari. Hiervoor is nog wel de instemming van de KNVB voor nodig. Doordeweeks inhalen is helaas niet mogelijk, gezien de druk op de velden voor de trainingen.

De trainingen;

• Voor de Vosjes training op de woensdag middag (vind binnen plaats) wordt per week gekeken of het doorgaat of niet. Ook daar graag de algemene maatregelen in acht nemen, daarin heeft onze voorkeur dat ouders/verzorgers niet mee naar binnen gaan.

Algemene regels;

Namens het Jeugd bestuur