Wedstrijdverslagen

EIN GANZES DUTZEND VOLL UND DANN SCHLUSS

Een ooit legendarisch tv-commentaar op de Duitse tv in jaren van Real Madrid hegemonie dat destijds doorbroken werd door Borussia Mönchengladbach. Al betrof het toen een Duits Halb Dutzend. Real scoorde 1 keer tegen. Toch blek de Duitse 6-1 thuiszege niet voldoende. Real won thuis met 5-0 en zo bleek het enige Spaans doelpunt uit cruciaal. Dat telde dubbel; met een totaal van 6-6 en het uitdoelpunt dubbel werd het dus 7-6 voor Real. Fortuin voor de Koninklijke.

Voor s.v. Ouderkerk JO17-1 stond deze zondag de wedstrijd tegen De Spartaan op het programma. Altijd garantie voor een spannend potje voetbal tegen een lastige en individueel vaardige tegenstander.

Spelers en begeleiding van S.V. Ouderkerk JO17-1 zijn uiterst gedreven en spelen groot(s) wanneer de omstandigheden dit toelaten.

Vandaag werd dit zo’n dag. Bij start zag dit er nog niet zo uit. Weliswaar vielen de 1-0 en 2-0 namens de Blauwwitten al in de eerste paar minuten van de wedstrijd maar daarna stokte de doelpuntenmachine. Ten eerste omdat De Spartaan zich met name verdedigend en op het middenveld herpakte na de schok van de start van de wedstrijd te boven te zijn. Ten tweede omdat s.v. Ouderkerk ook bij deze beter geboden tegenstand uitstekend bleef spelen.

Na het al furieuze Ouderkerks begin werd nog’s een tandje hoger geschakeld. Bij balverlies werd er direct weer gejaagd op de bal. En wanneer die werd veroverd dan volgde secure opbouw door vlot combinatiespel via de linies. Goed en veel beweging zonder bal en lepe pasjes en kort spel. De Spartaan deed echt wat het kon maar werd door s.v. Ouderkerk overlopen. De vele echt vele kansen werden helaas niet benut. De ruststand van 5-0 was natuurlijk fantastisch maar gezien het spelbeeld eigenlijk best wel mager.

Na rust ging Ouderkerk gewoon door met waar het mee bezig was. Het in hoog tempo korte spel werd nu gevarieerd met nauwkeurige dieptepasses waardoor De Spartaan door de bomen het bos niet meer zag. De 6 en 7-0 volgden vlotjes waardoor de Amsterdamse tegenstand definitief was gebroken. Er volgden nog 4 Ouderkerkse doelpunten.

De eindstand werd dus 11-0. Een doelpuntenproductie die het scorebord niet meer kon bijbenen. En voor de oplettende lezer; net geen dozijn namens s.v. Ouderkerk. Wel een grootse verdiende zege met alle complimenten en traktatie voor de spelers en begeleiders!!!