De kracht van de bank (MO15-1)

Ik had dit verslag kort kunnen houden door de wens van de meiden in te willigen “doe nu maar geen verslag”….. Toch kon ik het niet laten, het zou onrecht doen aan de prestatie van de MO15-1 kanjers! Het verhaal van dit weekend:

Soms heb je van die zinnen die hip zijn. Trainers die elkaar napraten en analisten vullen menig praatprogramma met cliches als “restverdediging“, “omschakelmoment“, “benutten van de halfruimtes” en ook “de kracht van de bank” of “een sterke kleedkamer“. Dat dit niet alleen maar losse kreten zijn bleek op een mistige zaterdagochtend, uit bij Waterwijk. De velden deden de naam van de club eer aan. Sompig en zeiknat gras. Ballen die door konden schieten en keepers die extra alert moesten zijn. Ietwat bevreesd werd de heenreis gemaakt, want daar waar de 13 meiden altijd een hecht collectief zijn moesten we nu 2 speelsters missen. En dat betekende dus dat er geen wissels waren. Jullie zullen vast vermoeden waar dit verhaal heengaat.

Al na 5 minuten kreeg Macy keihard een bal in haar gezicht en ontwrichtte haar beugel. Hopelijk kan de orthodontist hier nog iets van maken. Betekende ook dat we met 10 speelsters verder moesten. Toen enige tijd later Rodee na een nare duw in haar rug ook het veld moest verlaten stonden we even met 9. Gelukkig kon Macy weer verder, maar had wel veel last. Dus uiteindelijk de wedstrijd met 10 speelsters uitgespeeld.

En ja, daar profiteerde de tegenstander van. Soms met goed combinatievoetbal, soms met stevige charges, soms met wat geluk. Belangrijker was het spel dat de Ouderkerkse meiden op de mat legden. De bal het werk laten doen, uit de duels blijven en samen blijven strijden. Want dat deden ze! Aan het begin van de tweede helft, 4-0 achter, leek zelfs letterlijk en figuurlijk het zonnetje door te breken. Ondanks het ondertal zag het meegereisde publiek een paar prima Ouderkerkse uitvallen. Waterwijk had weinig antwoord op ons goede combinatievoetbal. Helaas resulteerde dit niet in een zeer verdiend doelpunt.

Uiteindelijk raakte de tank leeg en had Waterwijk de kans om de score op te laten lopen. Maar dat is logisch. Het bleek maar weer dat het voetbaljargon er niet voor niets is. Zonder sterke bank wordt het lastig. Maar ook met de heilige overtuiging dat het een zeer spannende pot had kunnen worden als we met 13 meiden naar Almere waren afgereisd. Een overwinning was zeker mogelijk geweest!