BUITENCATEGORIE IN BUITENVELDERT

Vandaag ging het blauwwitte ensemble van s.v. Ouderkerk O17-1 op bezoek bij Buitenveldert JO17-1. Altijd een taaie en goeie voetballende tegenstander. Anders dan Ouderkerk dat zelf spelers opleidt is Buitenveldert een club die jaarlijks door instuiven en opendagen spelers uit de regio aantrekt.

Of dat jaarlijks doorselecteren de sportieve prestaties altijd ten goede komt is maar de vraag. Vandaag in ieder geval niet. S.v. Ouderkerk trok vanaf het beginsignaal fanatiek ten strijde. Eigenlijk was het wachten op de snelle openingstreffer. Die bleef uit. Pas om en na bij de eerste 15 tot 20 minuten was er nieuws te melden. Alleen niet van s.v. Ouderkerk ondanks het grote veldoverwicht. Buitenveldert zocht met een dieptepass over rechts de weg naar het Ouderkerks doel. Buitenspel of niet…  de voorzet kwam en werd binnengeschoten. 1-0 achter….Enigszins dus tegen de veldverhouding in nam de thuisploeg de leiding.

Na het eerste wisselmoment van 3 spelers stelde Ouderkerk orde op zaken. Sander nam het initiatief vanaf het middenveld. Mike, Willem, Wouter en Hidde namen zijn voorbeeld over. Spitsen Colin, Steven en Joey werden met lekkere balletjes in de loop bediend. Nadat via diverse schijven Blauwwit de bal steeds weer wist te veroveren werd via S-C-S (Sander Colin Steven) de 1-1 en 2-1 gerealiseerd. Dat was ook de ruststand.

Na de pauze werd er gedurende een minuut of twintig een ware galavoorstelling voorgeschoteld namens s.v. Ouderkerk. Een van de vele aanvallen leek door Buitenveldert te worden afgeslagen. De bal had echter een heel vreemd effect waardoor de Buitenveldertse doelman de bal niet klem kreeg en losliet. Mike kreeg m links voor het doel voor z’n voeten en schoot zo hard als ie kon de bal in. Die vloog er dan ook in en was het 1-3.

Vervolgens wat minuten later een rustige opbouw vanuit de Ouderkerkse achterhoede waar Willem, Dennis, Martin, Estella de bal rondschoven van links naar rechts en vervolgens de al weken goed spelende Wouter werd gevonden. Die gaf een prachtpas langs het lijntje over rechts op Joey. Die gaf hem via een prima sprint vanaf rechts uitstekend voor en “Stieven” rondde de aanval via one-touch af; 1-4. Uitstekende aanval en goal.

Vrij vlot daarna leek deze beschrijving van de aanval zich exact te herhalen waar nu dan op pass Wouter, een op maat voorzet van Joey Mike door de lucht kwam aanvliegen en hem op Cruyffiaanse wijze in 1 keer op z’n voet nam. Helaas op de paal. Maar goed… zeker 20 minuten wonderschoon SVO-voetbal waar Buitenveldert echt ff helemaal werd zoek gespeeld.

In de laatste 15 minuten ontstond weer wat meer strijd. Waar Buitenveldert steeds meer druk zette maar steeds weer stuitte op een in bloedvorm verkerende doelman Martin was het Hidde die op het middenveld de bal veroverde en vervolgens de bal prima over de Buitenveldert verdediging legde precies in de loop van Steven: 1-5. Jazz was nog dicht bij de 1-6 maar zijn intikker vloog over de lat. Buitenveldert wist Martin toch nog 1 keer te verschalken en zo kwam de einduitslag van 2-5 op het scorebord.

De niet aflatende ijver van Koen Lodewijks, de kramp door het vele lopen bij Boele en het vuurrode hoofd van Tijn waren illustratief voor de Ouderkerkse inzet in super tempo en de strijd door s.v. Ouderkerk JO17-1 als team geleverd. Geblesseerde Libero Koen van Dulmen super blij, trainer Shaam hieperdepiep en leider Niels in enthousiaste winning mood. En last but not leaset met dank aan de vlaggenist van dienst Bastiaan Maltha! Geweldige pot boys en power girl…. Op naar volgende week!

Een gedachte over “BUITENCATEGORIE IN BUITENVELDERT

• Dick Verheul

Geen Lodewijks maar Lodewijk, mooi verslag. Ik heb vorige week gekeken bij dit team, is echt genieten om dit te zien.
    Hoe kan het toch dat er zoveel talent zit bij SVO, vorig seizoen bij de onder 19, zoveel talent, en dan sta ik vanmiddag bij het 1e en daarvoor het 2e te kijken en dan denk ik waar is al dat talent gebleven, ongelooflijk.
    Opa van Koen Lodewijk

Beantwoorden