WV-HEDW 017-2 tegen SV Ouderkerk 017-2

Het is vroeg verzamelen op de zondagochtend (19 september) om op 9.15 uur op het veld te staan bij WV-HEDW.

En dan bij het intypen van Google Maps kom je er achter dat de afkorting van deze club staat voor ‘Wilhelmina Vooruit – Hortus Eendracht Doet Winnen’. Helaas liegen de statistieken er niet om en wordt er in de auto al druk gespeculeerd dat dit een pittige pot wordt omdat de tegenpartij al met forse cijfers heeft gewonnen en zijn naam eer aan doet.

Vol goede moed betreden de mannen en vrouw het veld en de tegenstander ziet er niet zo heel groot uit dus het moet gewoon gaan lukken om een lekker potje te voetballen. De tegenstander zet gelijk druk en de verdediging kan volop aan de bak om de bal niet bij het doel te laten komen, hierdoor komt SV Ouderkerk helaas niet lekker in het spel waardoor ze niet echt aan voetballen toekomen. De tegenpartij is snel en weet iedere keer uit te breken, gelukkig dat de verdediging ze regelmatig buitenspel kan zetten maar wanneer de 1-0 valt na de 10e minuut zie je toch een kleine teleurstelling. Het middenveld probeert ook zo veel mogelijk mee te verdedigen en bij af en toe een uitbraak worden er verwoede pogingen gedaan om door de aanval bij de tegenpartij een schot op het doel te creëren, maar het lukt niet om langs hun verdediging te komen.

De hoeveelheid slidings die de verdediging maakt zijn ongekend en we moeten zeggen allemaal goed op de bal al zag de scheidsrechter het bij één bal niet goed en kregen we een penalty tegen. Tjelan had het al druk in het doel maar nu werd hij weer op de proef gesteld maar wat een topper hij wist wederom de bal uit het doel te houden.

Het was tijdens de rust toch 3-0 geworden en na een peptalk van de leiders begonnen ze aan de tweede helft. De leiders hebben ook van alles geprobeerd qua wissels. Zelfs 4 man op het middenveld om meer aansluiting te vinden met de aanvallers. SVO bleef strijden maar de eindstand is helaas 8-0 geworden.

Waar ligt het aan? Is de tegenstander te goed? De grensrechter? De scheidsrechter?

Nee, het grote leermoment dat ze hebben mee gekregen bij de evaluatie was gewoon even naar zichzelf te kijken, wat kan een ieder zelf verbeteren om uiteindelijk als team bij elkaar aansluiting te vinden.

Zoals het team zelf redeneert hebben ze de zwaarste tegenstanders uit de poule gespeeld dus met een positief gevoel en deze week weer lekker trainen en bijleren staat de volgende wedstrijd a.s. zondag op hun te wachten. Zet ‘m op!