Help je club, word vrijwilliger!

S.v. Ouderkerk drijft sinds jaar en dag op een grote groep vrijwilligers die zich over het algemeen langer dan 20 jaar inzetten voor onze vereniging. Daar zijn we ontzettend trots op en blij mee!

Maar we hebben als vereniging wel een groot probleem. De laatste jaren merken we dat het steeds lastiger wordt om vrijgekomen functies (zie bijlage) ingevuld te krijgen omdat nieuwe aanwas zich niet meldt. Ondanks verwoede pogingen, om leden en/of ouders rechtstreeks te benaderen, oproepen te plaatsen in het clubblad of website blijven we zitten met een groot aantal vacatures.

Als vrijwilligers en bestuur kunnen wij dit probleem niet meer alleen oplossen. Alle leden hebben hierin een verantwoordelijkheid, want samen zijn we sv Ouderkerk.

Concreet betekent dit dat komend seizoen het volgende zou kunnen gebeuren:

– De kantine op slot gaat/blijft en je geen drankje of hapje meer kunt kopen.

– De kleedkamers op slot gaan/blijven en je niet meer kunt douchen en omkleden na een wedstrijd of training.

– Wedstrijden niet door kunnen gaan omdat bestuursdiensten niet zijn bezet, er geen scheidsrechter is etc.

– Er kunnen minder activiteiten voor de jeugd georganiseerd worden.

– Sponsors afhaken omdat er geen aandacht aan hen wordt besteed.

– En zo zijn er nog vele andere voorbeelden.

Daar moet je toch niet aan denken. Want dit doet afbreuk aan die prachtige vereniging die sv Ouderkerk is en graag wil blijven.

Los van de noodzaak is het doen van vrijwilligerswerk bij je eigen club of de club waar je zoon of dochter voetbalt ook ontzettend leuk, bevredigend en brengt het leuke sociale contacten en/of vriendschappen! Kortom, wacht niet langer en meld je aan via voetbal@svouderkerk.com of reageer enthousiast als je wordt benaderd!

Lader Bezig met laden…
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab

Download [185.64 KB]

Een gedachte over “Help je club, word vrijwilliger!

• Geert Boenink

Mijn vrouw en ik willen ons opgeven voor de bardiensten op zaterdag en zondagmiddag. Elk 1 keer per 6 weken zou mooi zijn.

Beantwoorden