Nieuwsbericht namens het bestuur

Allereerst hopen we dat iedereen nog steeds in goede gezondheid verkeert! Want het is al weer enige tijd geleden dat wij jullie hebben geïnformeerd over de huidige coronamaatrdegelen, dus hierbij een korte update.

Gelukkig is er inmiddels weer wat meer reuring op ons complex:

– Ook de senioren hebben de trainingen inmiddels weer hervat en trappen, binnen de geldende regels en restricties, weer lekker een balletje!

De bar heeft een nieuwe uitstraling gekregen, met nieuwe LED spots en schilderwerk

– De onderhoudscommissie zit ook niet stil; want elke maandag en vrijdag is de onderhoudsploeg aanwezig waardoor het terrein er nog steeds picobella uitziet.

– Tot slot ook de kantinecommissie, heeft met vereende krachten de voorraden geactualiseerd zodat, zo min mogelijk hoeft te worden weggegooid maar ook dat we snel weer open kunnen als de regels het weer toelaten.

Kortom; hulde voor velen die ondanks alle corona-maatregelen nog volop in de weer zijn voor ons mooie sv Ouderkerk!

Nog kort een bericht van de KNVB:

Hoewel er de afgelopen periode landelijk niet veel is veranderd, kunnen wij u berichten dat  in ieder geval alle competities in het veldvoetbal niet meer worden hervat. Inmiddels is het voor voetballers tot 27 jaar weer mogelijk om in teamverband te sporten/trainen. Dit vinden wij een mooie eerste stap want na al die maanden wil iedereen dolgraag weer voetballen. Zowel de KNVB als sv Ouderkerk willen alle mogelijkheden benutten om sporten weer mogelijk te maken. Want velen van ons zitten thuis en bewegen nauwelijks, terwijl sporten in de buitenlucht juist goed is voor de gezondheid en weerstand, zowel lichamelijk als geestelijk.

Regiocup

De KNVB is daarom druk bezig met de voorbereidingen van de KNVB Regiocup, dit worden kleinschalige regionale competities voor het vervolg van het huidige seizoen. De Regiocup is eigenlijk een oefencompetitie. Ploegen worden op sterkte ingedeeld in poules van 4 of 6 teams. Van promotie of degradatie is geen sprake.

De KNVB deelt voor deze competitie alle teams op voorhand in. Zij zijn hierdoor automatisch ingeschreven. Omdat de bond hierin afhankelijk is van de geldende maatregelen houden ze versoepelingen en/of aangescherpte maatregelen vanuit de overheid nauwlettend in de gaten. In ieder geval is het de bedoeling dat er weer gevoetbald gaat worden zodra het weer kan t/m het weekend van 26/27 juni.

Als de Regiocup van start gaat of alsnog wordt geannuleerd dan houden wij u hiervan op de hoogte.

Lees voor meer informatie de Factsheet Regiocup (pdf)

Namens het bestuur, sportieve groet!