Zeer mooie Vriendinnendag 22 feb

Door: Marcel Wagenhuis

Als club mogen we terugkijken op een mooie dag! We zijn blij dat deze dag perfect is gelopen met vier toptrainsters van onze buurtopclub die zich beschikbaar hebben gesteld om te helpen dit evenement te doen slagen.

Twee meiden die we kennen vanuit hun sv Ouderkerkperiode, Ziva en Sara. Daarnaast waren ook Floor en Danique bereid training te geven.

De meiden hadden het goed voorbereid en diverse oefeningen werden met volle overgave gedaan. Dribbelen, drijven, passen en trappen en afwerken op het doel. Alle facetten werden getraind. Na de lunch gingen we verder met de Goalmaster, een spelvorm, die de KNVB ooit had gemaakt om kinderen met plezier beter te leren voetballen waarbij het voetbal gewoon voorop staat. Een spelvorm waarmee punten gewonnen kunnen worden.

Naast de input van de trainsters mogen we ook Rob, Ralph noemen en kwamen Kees, Gerard, Robbert en Luke kijken naar de training van deze 64 meiden.

Nu gaan we uiteraard een vervolg geven aan het geheel omdat van al deze kinderen er dertig waren die nog geen lid van de club zijn maar het voetbal wel erg leuk vinden.

Hieronder een aantal reacties van meiden, die mee hebben gedaan.

Zo leuk en weet je dat dit één van de weinige clubs is, die wat voor meiden organiseren en heb ik het gevoel dat meiden hier nog iets betekenen. Ook Marijne en Amy beaamden dat en overwegen de stap te maken naar sv Ouderkerk.

Bedankt voor de super leuke goed georganiseerde dag. Bo Sara kwam super enthousiast thuis. Ze vond het heel erg leuk. Bedankt!

Ik vond het heel leuk omdat ik met de grote meiden mee mocht doen en dan word ik ook stukken beter.

Ik vond vriendinnendag heel erg leuk, want je kon gezellig voetballen met je vriendinnen en ook andere meisjes. Ik heb veel geleerd van de leuke training. Het zou ook heel erg leuk zijn als het weer georganiseerd wordt en meer meisjes komen want dan is het ook veel leuker.